Опитування

Чому Ви обрали ветеринарний технікум?
 

Пошук по сайту

Зараз на сайті

На даний момент 75 гостей на сайті

Статистика


Яндекс цитирования Міністерство освіти, науки, молоді та спорту України

Навчально-виробнича клініка


Питання організації практичного навчання на сьогоднішній день стоїть досить гостро. Особливо відчутна ця проблема в сфері підготовки спеціалістів ветеринарної медицини. Адже для підготовки висококваліфікованих кадрів ветеринарної медицини потрібно, щоб студенти постійно працювали з живими об’єктами, брали участь у лікувальних та профілактичних заходах, спілкувались в умовах виробництва, з лікарями практиками. Тільки так можна досягнути бажаного рівня практичної підготовки студентів.

Педагогічний колектив, спеціалісти Компаніївського коледжу ветеринарної медицини БДАУ вбачають головне завдання у розвитку та посиленні матеріально-технічної бази.

Навчально – виробнича клініка була заснована в 1990 році з метою забезпечення повноцінної практичної підготовки студентів, набуття ними професійних знань і вмінь зі спеціальності, оволодіння сучасними методами і формами організації праці а також формування стійких професійних умінь, навичок, необхідних для прийняття самостійних рішень у реальних умовах виробництва.

У складі навчально-виробничої клініки знаходяться два навчальних корпуси, в яких розміщується 11 лабораторій, операційна, два манежі, де проходять заняття з живими об’єктами (тварини, птиця), міжкабінетна лабораторія, фантомна та секційний зал.

Виробнича зона клініки складається з:
  • Господарського двору;
  • Пасіки (35 сімей);
  • Машино-тракторного відділення.

Господарський двір сплановано з урахуванням особливостей утримання різних видів сільськогосподарських тварин та птиці. На сьогоднішній день побудований стаціонар та літній табір для утримання великої рогатої худоби, овець та коней загальною площею 283м2, стаціонар для утримання свиней з вигульними майданчиками, де утримуються поросята групи дорощування та відгодівлі. Маточне поголів’я, холості та супоросні свиноматки утримуються в спеціально побудованому маточнику який теж обладнаний вигульним майданчиком. Плідники та ремонтний молодняк утримуються в стаціонарі для репродуктивних тварин (цех репродуктор). Для кролів розроблено і зведено шед на 20 умовних сімей. Післяопераційне утримання дрібних тварин проводиться в 5-ти вольєрах.

Для забезпечення повноцінної та безперебійної роботи господарства, клініка обладнана рядом господарських приміщень, складів, підвалів для зберігання кормів. Ремонт устаткування та обладнання проводиться в майстерні і плотні.

Забій тварин в господарських цілях проводиться в навчальній бойні, що розташована в приміщенні стаціонару для утримання свиней. Бойня обладнана водопроводом і каналізацією.

З 2005 року, розпочалося втілення програми “Вирощування страусів в умовах фермерського господарства” будівництвом на території навчально-виробничої клініки пташиного двору де планувалось утримувати поголів’я сільськогосподарської птиці (кури, гуси, качки, індики). А також загони та зимівники для дорослих страусів та їх молодняку. Для завершеності циклу утримання птиці було прийнято рішення устаткувати цех інкубації та бокс для дорощування молодняку птиці.

Розширення діапазону практичної підготовки розкриває додаткові можливості набуття необхідних навичок для студентів, які так необхідні при подальшому працевлаштуванні випускників.
Кількість тварин та птиці які утримуються на навчально-виробничій клініці регламентується потребами навчального процесу. Специфіка проведення практичних занять, навчальної практики з дисциплін ветеринарного спрямування полягає в тому, що в більшості випадків саме тварина являється робочим місцем.

Виробнича праця студентів принципово відмінна від праці робітників тим, що її мета не тільки створювати матеріальні цінності, а головне, підготувати їх до самостійної практичної діяльності, придбання навиків самостійно

осмислювати, приймати технічні рішення з послідуючою оцінкою по кінцевому наслідку.

Графік чергування на навчально-виробничій клініці складено таким чином щоб студенти ІІ-ІV курсу, групами по 7 чоловік під контролем викладача мали можливість ознайомитись з особливостями годівлі, догляду та утримання сільськогосподарських тварин і птиці, прийняти участь в лікувальній роботі та профілактичних заходах, які проводяться в відповідності з планом роботи навчально-виробничої клініки.
На ряду з позитивними технологічними рішеннями учні можуть і помилятися, головне, щоб всі ці дії стали аналітичним надбанням. Студенти пізнають самі себе, своїх друзів, свої особисті здібності, уміти жити і працювати в колективі.